cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Join now - be part of our community!

Volumebedieningsprobleem autoradio MEX-BT3800U na aansluiting externe microfoon XA-MC10

SOLVED
profile.country.nl_NL.title
Sorky71
Visitor

Volumebedieningsprobleem autoradio MEX-BT3800U na aansluiting externe microfoon XA-MC10

Sinds het aansluiten van de externe SONY microfoon type XA-MC 10 op mijn autaoradio SONY MEX-BT3800U kan ik de volume knop op de autoradio niet meer bedienen.

Op de tuner kan ik nu bijvoorbeeld niet meer handmatig het volume regelen.

Weet iemand de oplossing voor dit probleem?

Alvast heel erg bedankt voor je hulp!!

1 ACCEPTED SOLUTION

Accepted Solutions
profile.country.nl_NL.title
Keesmoek
Visitor

Ik had exact hetzelfde probleem,

na installatie van de microfoon,

werkt de volume knop niet meer,

Achteraf heel simpel, blauw/groene aansluiting is niet voor microfoon,

plug van microfoon eruit halen en aan de zwarte draad aansluiten,

(degene waar "microfoon" op staat)

en radio werkt weer.

Staat volgens mij nergens in boekje, en symbooltje bij deze aansluiting lijkt heel veel op microfoontje.

Volgens Sony was de radio kapot en was waarschijnlijk geen garantie.

Verder een fijne radio.

Groet kees.

Message was edited by: Keesmoek

View solution in original post

2 REPLIES 2
profile.country.nl_NL.title
robmandemaker
Visitor

Grappig, heb net deze combi gekocht en aangesloten, en heb hetzelfde probleem.

Ik ben benieuwd of e.e.a. snel te verhelpen is.

Aangezien er (ook van Sony!) geen zichtbare reactie is op de post van Sorky hierboven, begin ik al de kriebels te krijgen.

Helpdesk gebeld en die bellen binnen 24 uur terug. Blijkbaar is er niet direct iemand te vinden die een eenvoudig antwoord kan geven?

profile.country.nl_NL.title
Keesmoek
Visitor

Ik had exact hetzelfde probleem,

na installatie van de microfoon,

werkt de volume knop niet meer,

Achteraf heel simpel, blauw/groene aansluiting is niet voor microfoon,

plug van microfoon eruit halen en aan de zwarte draad aansluiten,

(degene waar "microfoon" op staat)

en radio werkt weer.

Staat volgens mij nergens in boekje, en symbooltje bij deze aansluiting lijkt heel veel op microfoontje.

Volgens Sony was de radio kapot en was waarschijnlijk geen garantie.

Verder een fijne radio.

Groet kees.

Message was edited by: Keesmoek