Deel jouw ervaring!
Dames en Heren,
Ik ben in het bezit van een 2,5 jaar oude VAIO VGN-CS20, geimporteerd uit de VS, waar ik erg voorzichtig op ben. Helaas is deze notebook al twee keer voor reparatie opgehaald (2 keer luidruchtige fan) , nu heb ik echter een nieuw probleem.
Sinds een paar maanden start mijn notebook steeds langzamer op en komt het regelmatig voor dat het scherm niet synchroon opstart met de rest van de laptop. De windows opstart-tune hoor je op de achtergrond maar het scherm blijft grijs (niet zwart, waarschijnlijk functioneert het backlight nog wel). Een extern aangesloten scherm geeft ook geen beeld totdat de laptop zelf beeld geeft.
Voorheen kon ik het probleem verhelpen door de laptop voorzichtig dicht te klappen en daarna weer open, dat werkte toen maar nu niet meer. Tegenwoordig moet ik de laptop echt keihard uitzetten (power knop gedurende 5 sec inhouden) om kans te maken dat de laptop normaal opstart. Soms moet ik deze procedure 4 a 5 keer herhalen om enige kans op succes te hebben. Onlangs viel me ook op dat het scherm ietwat flikkerde in een horizontale streperige vorm. Dit probleem komt trouwens vooral voor als er gereisd is met mijn laptop, als deze 2 weken stabiel op zijn plaats staat is er meestal niks aan de hand.
Persoonlijk word ik er nu vrij gek van en wil zsm een oplossing zien te vinden. Zelf denk ik dat ik een hardware probleem heb (videokaart??), maar een collega denkt dat het te maken heeft met software issues van Vista (waar mijn systeem op draait). Maar wat denken de sony vaio experts eigenlijk over deze issue ?Ik ben erg benieuwd naar jullie meningen/ bevindingen.