Deel jouw ervaring!
Hi,
Al enige tijd heb ik de Sony KD49 XD8305 in bezit. Onlangs een Sonos AMP aan de installatie toegevoegd, na wat stoeien deze via HDMI ARC aangesloten op de Sony Android TV. In eerste instantie wilde ze elkaar niet herkennen maar na beide apparaten van de stroom gehaald te hebben, vervolgens in deze staat de HDMI kabel pas te verbinden, verbonden ze met elkaar.
Echter nu wil de TV alleen nog maar via het Audiosysteem afspelen. Zodra ik de audio instelling op de TV overschakel op TV-Speaker lijkt iets dit te overrulen, na 1/2 seconden springt de TV weer over op Audiosysteem. Alle autoplay functies staan uit. Ik vind het enorm frustrerend, ik wil bijvoorbeeld alleen tijdens het kijken van series of films het geluid via de Sonos laten lopen. Toen mijn vorige versterker via een optische kabel was aangesloten was dit geen probleem.
Wie heeft de gouden tip?
Vriendelijke groet,
Jazz
Blijkbaar is de XD8305 via een HDMI kabel verbonden met de Sonos (type?) vanwege het ontbreken op de Sonos van de optisch ingang. Mogelijk is de oplossing om Bravia Sync op de XD8305 uit te zetten, ook kan een HDMI blokker mogelijk een oplossing zijn.
suc6 ermee,
73's
Thanks voor de snelle reactie. Inderdaad via HDMI aan een Sonos AMP (nieuwe type). De hele functie werkt niet meer wanneer ik Bravia Sync uitschakel.
Op andere vragen/problemen ben ik als oplossing al een aantal keer zo'n dergelijke CEC blocker tegen gekomen. Als er geen andere optie is zal ik hier aan moeten geloven, maar eigenlijk best maf. Ik zou toch gewoon handmatig de audio uitvoer moeten kunnen selecteren zoals bij een optische setup?
Update: na een tiental pogingen, lukt het om geluid over de Sonos AMP te krijgen als Bravia Sync uitstaat. Dit zou een oplossing kunnen zijn, waar het niet dat de TV al het geluid over HDMI stuurt. Ookal staat het geluid op TV-Speaker. Dan zou ik altijd de Sonos AMP op een ander kanaal moeten zetten als ik de TV uitzet. Zodat als de TV later weer aangaat niet de Sonos uit standby komt. Ik zoek dus nog verder naar de juiste oplossing.
Probeer eens een andere (nieuwe/betere) HDMI kabel. Dat lostte bij mij dit soort rare ARC problemen ook op.
Thanks Vince, ik zal dit proberen als er niks anders meer uitkomt. Gebruik nu een nieuwe HDMI 1.4 kabel gekocht voor deze setup.