annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony Bravia incompatibel met oudere surround systemen

profile.country.BE.title
frankverheijke
Ontdekker

Sony Bravia incompatibel met oudere surround systemen

Beste

Na een lange zoektocht naar een nieuw TV heb ik onlangs een Sony KD 55AF9 OLED TV aangekocht ter vervanging van een Panasonic Plasma TV.

GROOT waren mijn verwachtingen, ZEER GROOT was mijn ontgoocheling! Niets aan te merken op de beeldkwaliteit en de mogelijkheid om 4K video’s af te spelen, prachtig!

Maar van zodra ik de TV aansloot op mijn surround systeem begon de miserie. Ik heb een Denon AVR-2807 die ik gebruik als centrale eenheid en waar ik de keuze maak van de geluid/video ingang terwijl een HDMI uitgang gekoppeld werd naar de TV. Van zodra ik deze verbinding maak blokkeert de versterker na enkele ogenblikken. De afstandsbediening werkt niet meer, de ingang kan niet meer gekozen worden en het geluidsniveau niet meer geregeld, dus afzetten en terug aanzetten.

Twee weken ben ik nu bezig om alle mogelijkheden uit te proberen, alle communuicatie uitgezet op de TV, verschillende HDMI kabels geprobeerd, zeer oude tot laatste nieuwe, doch telkens ik de TV koppel met mijn surround systeem blokkeert dit na enkele ogenblikken.

Ten einde raad heb ik mijn oude TV terug geïnstalleerd en daarbij werkte alles perfect, het lag dus niet aan mijn Denon surround maar aan de nieuwe Sony TV!

Daarop heb ik Sony support gecontacteerd en kreeg simpelweg te horen dat mijn  versterker te oud was en dat ik maar een nieuwe moest kopen met HDMI ARC! (ticket nummer 18167573). 

Na enig zoekwerk blijkt dat ik niet de enige ben met dit probleem en dat er ook geen “standard” oplossing is. Het onderbreken van het CEC signaal zou soms helpen, doch niet altijd, een CEC blokker zou ook niet altijd werken.

Vandaar mijn vraag: heeft er iemand al een werkende oplossing gevonden waarbij een oudere surround versterker met een oude HDMI versie 1.1 werkt met een nieuwe Bravia Sony TV ? Ik wil eventueel wel een HDMI kabel opofferen en enkele verbindingen onderbreken, DCC of CEC… maar dan moet ik wel weten of dit effectief werkt en wat de consequenties zijn.

Tot vandaag blijf ik met de miserie zitten en de verdeler weet ook geen raad. Mijn conclusie is dat Sony NIET COMPATIBELE TV’s op de markt brengt die een paar duizend Euro kosten en verder de klant in de vrieskou laat staan.

Ik ben op zoek naar een oplossing en hoop dat ik op een of andere manier Sony kan wakker schudden hier een oplossing voor te bieden, zo niet zie ik het als mijn plicht om medeburgers te zoveel mogelijk te waarschuwen voor deze incompatibiliteit.

Maar voor we zover zijn, heeft iemand een werkende oplossing of suggestie om een nieuwe Sony TV te laten werken met een ouder surround systeem met een oudere HDMI versie?

Mvg Frank V

10 ANTWOORDEN 10
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Ik zou denken dat wanneer je bravia sync uitschakelt op je TV en ook CEC op je receiver uitzet, dat er weinig meer mis kan gaan.