Deel jouw ervaring!
Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.
Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)
4K TV Firmware update download: KLIK
Full HD TV Firmware update download: KLIK
Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.
In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV.
De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.
Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden.
Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.
Eerste Tips & tricks:
Aangekondigde updates:
Feature | Geplande Update |
Hbbtv ondersteuning | Zomer 2015 |
Internet Browser/ Opera browser | Zomer 2015 |
HDD opname | Zomer 2015 |
Wie heeft er een ziggo medio box in plaats van de ci cammodule en heeft geen last meer van bevriezen van de tv?
Ik heb de nieuwste Ziggo Horizon box en geen freezes meer. (Let op ik heb niet de eenvoudige ziggo mediabox, dat is een heel ander apparaat)
Ik heb ook de CI+ smartcard erin zitten. Zolang ik die niet gebruik heb ik geen last van freezes. Laatst wel één keer een crash gehad nadat ik even flink tussen apps (youtube, showbox en de HDMI inputs zat te switchen).
Zolang ik de tv vooral als monitor gebruikt voor de Ziggo Horizon Box heb ik geen problemen meer.
Let op ik heb alle aanbevelingen uitgezet. Ik vermoed dat bij het ophalen van aanbevelingen ook nog de tv app wordt gebruikt, waardoor ook daardoor freezes kunnen plaatsvinden
Wat bedoel je met aanbevelingen uitzetten?
En hoe doe ik dat? 😕
Dus jij bent wel tevreden ik bedoelde ook de horizon box
Ik vind dit een prima suggestie, maar zoals ik Sony nu meemaak zal een dergelijke geste/ goedmaking niet gebeuren.
Voor mijn Sony KD65X8505C heb ik de volle bak betaald, bijna €3000,00!!
Ik heb nu de al een paar weken de Ziggo mediabox en heb tot nu toe geen vastlopers, maar dat is fort he time beeing, want steeds met 2 AB’s werken is erg gebruikersonvriendelijk.
Hopelijk dat de grote update de problemen definitief gaat oplossen en de beloofde opties ook operationeel gaan worden.
Sony mag blij zijn dat wij zulke vredige lieve meedenkende klanten zijn, in the States hadden ze allang een proces aan de broek!
Ik liep net als jullie allemaal al tijd te klooien met de tv en kreeg van Sony alleen maar work arounds of werd van het kastje naar de muur gestuurd, maar nooit een oplossing.
Na een maand of 4 was ik het zo zat dat ik in mijn geval Mediamarkt nogmaals heb aangesproken dat ik dus een tv heb die helemaal niet aan de spec voldoet die beloofd werd bij de verkoop en dat de tv nu door alle bugs totaal niet beviel.
Ik heb hen toen gevraagd eens met Sony contact op te nemen, omdat ik zelf niets voor elkaar kreeg.
In eerste instantie probeerde Sony hen ook af te wimpelen met de gebruikelijke smoesjes.
Reset de tv, zet de info balk uit. bekabeld internet etc etc.
Na bij Mediamarkt aangegeven te hebben dat ik dat allemaal al geprobeerd heb en dat dat niet werkt en Sony dit zelf ook wel weet aangezien ze dit forum ook lezen heb ik uiteindelijk mijn geld toch terug gekregen.
Ik heb nu een Samsung UHD TV en wat is dat zalig zeg!!
Dat het mogelijk is in deze tijd........Een tv die doet wat hij beloofd...
Jammer voor Sony, maar ik ben wel klaar met ze.
Als je dus echt van je TV af wilt laat dan de leverancier eens even met Sony contact opnemen.
Die krijgen toch een stuk meer voor elkaar aangezien Sony toch afhankelijk is hen.
En laat maar goed blijken dat je het helemaal zat bent, want met beleefdheid kom je in dit geval nergens blijkt.
Oh en wat blijkt nu trouwens....
Als je wilt opnemen en gebruik maakt van een CI module.
Dan kan je alleen opnemen wat je kijkt.
Het werkt dus niet om een programma op te nemen en een ander programma te kijken.
Dit kan alleen als je gebruik maakt van een decoder die dit wel ondersteund.
Dit vind ik toch ook wel een serieus probleem!!!
Aangezien je meestal iets opneemt omdat je het niet op dat moment kan kijken.........
Hoi petere6
Heb jij ook de horizon box
Of een gewone?
Ik heb dus ook nog steeds problemen met de tv
Ik heb contact gehad met de leverancier en ik heb ook Sony gesproken.
Het komt er hier op neer dat de module niet gecertificeerd is en verlopig ook niet word, omdat de software niet in orde is.
geadviseerd word door Sony om verlopig via een media box tv te kijken dat zou het probleem tussentijds oplossen.
Wanneer er een update uitkomt?
dat zal ongeveer in december zijn, er kan niet gegarandeerd worden dat dan het euvel verholpen is
Het komt uiteindelijk wel goed maar...............
De leverancier heeft een verlopige oplossing gegeven door een media box op te sturen, zodat het advies van Sony opgevolgd word, mocht dit ook niet werken dan spreken ze Sony hier weer op aan, en krijg ik een andere tv.
Ik moet zeggen dat ze wel met mij meedenken om het op te lossen.
Afwachten dus.
Vandaar mijn eerdere vraag wie gebruikt er ook een box en welke.
Het lijkt aannemelijk dat Sony ook met het geheel in zijn maag zit en er alles aan zal proberen te doen om het uit de wereld te helpen. De promotionele Cash Back is naar mijn smaak niet erg verstandig want dan komen er nog meer ongelukkige gebruikers bij en die al eerder gekocht hebben voelen zich toch meer dan een beetje beduveld.
Hier blijft het toch met grote voorzichtigheid zappen en af en toe reset nodig zeker nadat er een dag niet is gekeken. Een setup Box heb ik er nog niet aanhnegen en dat is ook het laatste waar ik naar verlang; weer meerder afstandsbedieningen. Het zou Sony sieren de eerdere kopers toch ergens mee tegemoet te komen en ik geef dat graag ter overweging. November is bijna ten einde en in December zou het allemaal moeten gebeuren als we dat mogen hopen?